8 Ocak 2014 Çarşamba

Bebeğimin Çamaşır ve Bulaşıklarını Neyle Yıkamalıyım?

Bu soru, bloğumu takip eden bir anneden geldi. İlk kez anne olan bizler, bebeklerimizin bulaşık ve çamaşırlarını neyle yıkamamız gerektiğini bilemeyiz. Daha önce doğum yapmış arkadaşlarımıza veya akrabalarımıza sorarız. Benim önümde örnek olarak ablam olduğu için çok şanslıydım çünkü fikir sahibi olmuştum. Ada’ya hamileyken aldığımız bütün kıyafetleri granül sabunla yıkadık. Marketlerde satılan Roxy diye bitkisel bir granül sabun var. Hatta ilk çamaşırlarını yıkarken bilemedim ve granül sabunu çamaşır makinesinin deterjan gözüne koydum. Makinenin içinde inanılmaz bir köpük oldu. Meğerse çamaşır makinesine çamaşırları yerleştirdikten sonra granül sabunu çamaşırların üstüne dökmemiz gerekiyormuş. Aklınızda olsun. Ben bebek çamaşır yumuşatıcısı bile kullanmıyorum. Bebeklerin hassas ciltleri için kendimiz için kullandığımız deterjanları kullanmama taraftarıyım. Bebekler için özel granül sabunların tercih edilebileceğini düşünüyorum.

Bulaşıklara gelince, öncesinde tabağını kaşığını saf beyaz sabunla yıkıyoruz, sonra kaşıklarını ve biberonunu sterilazatöre koyuyoruz. Piyasada bazı organik bulaşık deterjanları da var. Ben de bebek ürünleri satan bir mağazadan satın almıştım. Katı gıdaya başladığımızdan beri tenceredeki yemek artıkları beyaz sabunla çıkmadığı için, zaman zaman o deterjanı kullanıyorum. Ama genel olarak bulaşıklarını beyaz sabunla yıkamayı tercih ediyorum. Aynı zamanda Ada’ya aldığım bütün oyuncakları ve karton kitapları da, ona vermeden önce beyaz sabunla siliyorum. Şu anda her şeyi ağzına attığı bir dönemde olduğu için önden silip oynaması için öyle veriyorum.

Emekleme dönemi başladığından beri de yerleri önceden arap sabunuyla sildik. Sonra Dalin’in yer silme deterjanını almaya başladım. O da hipoalerjenik ve %98 doğal. Yani emekleyen bebekler için ideal. Başka markalarında bebekler için olan yer silme deterjanları var ama Dalin’inki  benim gördüğüm %98 doğal olan tek  yer silme deterjanı. Bu deterjanı almak yerine yine doğal olan arap sabunu veya beyaz sabunla da yerlerinizi silebilirsiniz.



2 yorum:

  1. çok yararlı bilgiler bunlar..bende sterilizatör yok kaynamış suda bekletiyorum sonra ovalayıp duruluyorum..deterjan kullanmadım ama tabi mama için kullanmadığımdan bu yöntem işe yarıyor sanıyorum.. sterilizatör şart mı gerçekten annemler kaynatırlarmış temizlemek için sadece.bende granül sabun kullandım bebeğim için..bilgiler çok güzel teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence sterilazatör şart değil sadece anne için daha pratik. Tatile gittiğimiz zaman bende sıcak suda kaynattım. Oyuncak ve bulaşıklarını önce beyaz sabunla yıkamayı deneyebilirsiniz bence.

      Sil