6 Ocak 2014 Pazartesi

Bebeğime İlk Adım Ayakkabısı Nereden Bulurum?

Ben 10 aylık yürümeye başlamışım ama Ada sanırım bana çekmedi ve 13 aylık yürümeye başladı. Önce 2-3 adımla başladı, sonra 4-5 adım derken 13 ayı doldurunca bir gün orta sehpamızdan masamıza kadar yürüyerek, ilk uzun yürüyüşünü gerçekleştirmiş oldu. Tabii ki çığlıklar, alkışlar, öpüşmeler oldu. Eşim, ona haber verince duygulanıp iş yerinde iki damla gözyaşı bile akıtmış. Ada çok heyecanlandı çünkü onun için büyük yenilikti. O günden itibaren hep yürüme antrenmanı yapmak istedi. Evde genelde altı kaydırmaz çoraplardan giydirdim rahat yürüsün diye ve patik hiç giydirmedim. Hatta ev biraz sıcaksa çıplak ayak yürümesine de izin verdim. Kış olduğu için dışarıya hep pusetle çıkıp dolaşıp geliyorduk ama bir ilk adım ayakkabısı da almam gerekiyordu. İyice araştırdım ve piyasada çoğu beğendiğimiz, aldığımız ayakkabının esasında bebeğimizin ilk adım ayakkabısı niteliğinde olmayacağını böylece öğrenmiş oldum.

İlk adım ayakkabısı alırken en dikkat edilmesi gereken konu, bebeğimizin ayağına tam olması gerektiği. Yani bir numara büyük alalım, seneye de giysin diye düşünmemek lazım. Tam olması gerek ki, ilk adımlarını atarken ayağı içinde kaymasın, ayakkabı bütün ayağını kavrasın. Diğer önemli konu ise hafif olması ve çocuk ayağını yürürken kıvırdığında ayakkabının rahat kıvrılması gerektiği. Yani gerçek deri olursa, bebeğinizin ayağını sararken, aynı  zamanda da bebeğinizin rahat hareket etmesini sağlar. Her yeri gezdim ve sonunda Kifidis’den almaya karar verdim. Bebeğiniz için ilk adım ayakkabısı olabilecek bu özelliklere uygun ayakkabı bulabileceğiniz yerleri de sizlerle paylaşmak istedim.

Kifidis –

Uzun yıllardan beri ortopedik ayakkabı üreten Kifidis’te ilk adım ayakkabısını 17 numaradan başlayarak bulmak mümkün. Fiyatları 175 TL’den başlıyor. Çok hafif ve çocuğunuz çok rahat yürüyor.

Clarks –

İngiliz markası olan Clarks’ın çocuk ilk adım ayakkabıları da mevcut. Bana altları biraz kalın geldi. Kızımın ayak numarası olmadığı için götürüp denetmedim ama güzel modelleri vardı. Fiyatları 120 TL’den başlıyor.

Nubebe-

Kadıköy’den benim ilk yürüyüş ayakkabılarımı alan annemin önerisi. Ada’yla gidip bakamadık ama internetten de evinize isteyebiliyorsunuz. İlk adım ayakkabıları 89 TL’den başlıyor.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder