25 Aralık 2013 Çarşamba

Bebeğim Bugün Ne Yesin?

Biz anneler çocuğumuza her gün ne pişireceğimizi hep düşünürüz. Hele bebeklik ve biberon döneminden, çocukluk ve masaya oturup tabaktan yeme dönemine geçince. Her anne gibi bende internetten bebek kurabiyesi tarifleri, bebeklere yapılabilecek çorba tarifleri araştırdım. Bazıları içime sinerken bazıları çok karmaşık geldi. Sonra aklıma ablamın bana verdiği bebek yemek kitabı geldi. Arayıp buldum ve içindeki tarifleri yavaş yavaş denemeye başladım. Türk bir anne olan Hatice Kübra Tongar’ın yazdığı “Minik Bebeğime Afiyetle” isimli yemek kitabında kahvaltıdan, çorbalara, et tariflerinden, sebze ve tatlı tariflerine kadar bir sürü güzel tarif bulabiliyorsunuz.  Ben bir kaçını denedim, Ada bayıldı. Denediğim ve Ada’nın beğendiği 2 tarifi de burada paylaşıyorum.

Balkabağı Çorbası:

Bu çorbayı 7. aydan itibaren bebeğinize içirebiliyorsunuz. Hele şimdi tam zamanı. Unutmayın balkabağı beta karoten, A vitamin ve kalsiyum deposu.

Malzemeler-

3 dilim küçük küp küp  doğranmış balkabağı
1 adet küçük doğranmış patates
½ adet kuru soğan
1 tatlı kaşığı zeytinyağı
İyotlu tuz (1 yaşından büyük çocuklar için) – Ben Ada’nın yemeklerine pembe Himalaya tuzu koyuyorum. Aktarlarda bulabilirsiniz.
Ilık su
1 çay bardağı süt

Yapılışı –

Zeytinyağı hariç tüm malzemeleri üzerine 1 parmak geçecek kadar su koyup tencerenin kapağını kapatıyoruz. Sebzeler yumuşayınca çorbayı eziyoruz. Elde ettiğimiz bu püreye zeytinyağı ve sütü ilave edip bir taşım kaynatıyoruz. Bebeğinizin çorbası hazır. İçine tuzsuz ekmek içi doğrayıp yedirebilirsiniz.

Bol Sebzeli Minik  Top Köfteler

Malzemeler –

250 gr. dana kıyma (ben kuzu kıyma ile yapıyorum)
2 çorba kaşığı soğan rendesi
½ çay bardağı pirinç
1 adet kabak
1 adet havuç
1 adet patates
1 adet domates (ben yazdan hazırlanan domates rendesi kullandım)
1 avuç bezelye (mevsimi olmadığı için koymadım)
Maydanoz
Su
İyotlu tuz
½ çorba kaşığı zeytinyağı

Yapılışı –

Tüm sebzeleri küp küp doğrayıp tencereye atın. Ayrı bir kapta kıymayı, pirinci, rendelenmiş soğanı ve maydanozu yoğurun. Kıymalı karışımdan küçük toplar halinde köfteler yapın. Sebzelerin üzerine tencereye köfteleri yerleştirin, üzerine domates rendesi ve suyu koyun. Sebzeler yumuşayıp köfteler pişince sebzeli köfteniz hazır. Bu güzel yemeği benim gibi ev yoğurduyla yedirebilirsiniz.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder