3 Aralık 2013 Salı

Mevsimlere Göre Sebze Meyve

Ada ek gıdaya geçtiğinden bu yana, meyvesini de, sebzesini de organik almaya dikkat ediyoruz. Aslında bulunduğumuz aya göre meyve ve sebze alırsak da, bebeklerimizi sağlıklı besleyebiliriz. Ben yemek konusunda biraz hassasım sanırım. Ancak 1 yaşına girdiğinden beri, mevsimindeki bir sebze veya meyveyse marketten alıyorum. Artık her mevsimde, her meyveyi bulabiliyoruz ama bebeklerimiz için sanırım en doğru zamanda, en doğru olanını seçmek istiyoruz. Ben de biraz araştırdım ve bebeklere zamanında meyve sebze almanız için bir liste yaptım. Hangi ayda hangi meyve ve sebzenin doğal olarak yetiştiğini görebilmeniz için bir liste hazırladım.


Kasım ayı

Sebze – Lahana, Balkabağı, Kabak, Kereviz, Yerelması, ıspanak, pazı
Meyve – Mandalina, portakal, ayva

Aralık ayı

Sebze – Karalahana, brüksel lahanası
Meyve – Trabzon hurması , kivi, nar


Ocak ayı

Sebze – Brokoli, Karaturp, kırmızı turp
Meyve – Greyfurt


Şubat ayı

Sebze – Hindibağ, pancar
Meyve – Muz

Mart ayı

Sebze – Yaban enginarı, Kuşkonmaz
Meyve – Muz

Nisan ayı

Sebze – Enginar, Bezelye, Taze sarımsak
Meyve – Can erik

Mayıs Ayı

Sebze – Patlıcan, domates, ebegümeci,
Meyve – Çilek, erik, dut

Haziran Ayı

Sebze- Enginar, Dolamlık biber, taze fasulye, taze patates, asma yaprağı
Meyve – Kiraz, Malta eriği, kayısı, şeftali, dut

Temmuz Ayı

Sebze- Barbunya
Meyve – Kavun, Karpuz, Vişne

Ağustos Ayı

Sebze – Bamya, iç bakla
Meyve – Mürdüm eriği, üzüm

Eylül Ayı

Sebze – Taze ceviz, Taze fındık, Mantar
Meyve – İncir

Ekim Ayı

Sebze – Karnabahar
Meyve - Armut




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder