27 Kasım 2013 Çarşamba

Bebeğimin Büyüme Atakları

Her anne dönem dönem söyle düşünür: “Çok güzel uyuyordu nedense bu ara uyumuyor, çok huysuz, çok huzursuz” veya “Çok emmek istiyor bu ara”. Benim de Ada’yla böyle zamanlarım oldu. O zaman doktorumuza sordum ve “Büyüme Atağı” denilen konuyla tanıştım. Çoğu annenin bilmediği büyüme atağı konusunda deneyimlerimi paylaşmak ve sizlere pratik bazı bilgiler vermek istiyorum.

İlk büyüme atağı bebeğiniz doğduktan sonra 5 haftalıkken başlayabiliyor. Bebek annesine çok ihtiyaç duyuyor. Durmadan emmek istiyor, huysuzlaşıyor ve daha az uyuyor.

Ada da böyle bir dönem geçirdi. Atak döneminde bilmeniz gereken en önemli şey, büyüme ataklarından sonra bebekte mutlaka bir gelişim ortaya çıktığıdır. Yani her zor dönemin ardında bir yenilik vardır. Ada bu haftadaki atağında ilk kez bana gülmeye başlamıştı. Aynı zamanda ilk kez “Agu” dedi. Ben çok uykusuz ve yorgundum ama inanın ilk kez güldüğü zaman dünyalar benim oldu.

İkinci büyüme atağı 8. haftalara yakın başlıyor. Yine aynı şekilde bebeğiniz daha sık emmek istiyor, huzursuz, uykusuz oluyor.

Üçüncü büyüme atağı ise 12 haftalıkken tekrar başlıyor. Yani bebeğiniz 3 aylık olduğu zaman. Bebeğinin 3 aylık olması bir anne için en büyük değişiklik oluyor. Çünkü bebek artık daha uzağı görüyor, daha fazla algılıyor, daha fazla etrafla ilgileniyor, anne ve babasını ayırt etmeye başlıyor, gazlar gittikçe azalıyor ve bebeğiniz tutmayı öğreniyor. Eline bir çıngırak verdiğiniz zaman elinde artık tutabiliyor. Bu da hem anne hem de bebek için büyük bir gelişme bence. Benim Ada’da en belirgin gözlemlediğim büyüme atağı bu olmuştu.

Dördüncü atak 19. haftalara denk geliyor. Yani 4,5 aylık olduğu zaman. Belirtiler yine aynı oluyor; daha sık emmek istiyor, huzursuz ve uykusuz oluyor, annenin kucağından inmek istemiyor.

Beşinci büyüme atağı ise bebeğiniz 6,5 aylıkken başlıyor. Yani 26 haftalıkken. Nedense bu daha uzun sürüyor. Birkaç hafta önce başlayıp birkaç hafta sonrasına kadar devam edebiliyor. Bence uzun sürmesinin sebebi, fiziksel olarak bebeğin dönmeye çalışmasından kaynaklanıyor. Eğer zaten dönüyorsa, bu sefer tutunup kalkmak gibi daha fazla fiziksel aktivite yapmak istemesinden dolayı uzun sürüyor. Ada’da bu büyüme atağı normalden önce oldu. 5,5 aylık dönmeye başladığı için çok heyecanlıydı ve büyüme atağı sonrasında bir şeylere tutunup kendini yukarı çekmeye başladı.

Altıncı büyüme atağı ise bebeğiniz 37 haftalıkken başlayabiliyor. Yani 9 aylıkken. Bu dönemde huzursuzlukların yanı sıra anneden ayrılma korkusu, annenin kucağından başkasının kucağına gitmeme durumu daha sık yaşanıyor.  Biz bu büyüme atağını biraz hafif geçirdik ama Ada sonunda yatağında korkuluklara tutunup kalkıyordu ve en önemlisi emeklemeye başlamıştı.

Yedinci büyüme atağı bebeğinizin 11-11,5 aylık olduğu zamanda başlıyor. Ben Ada’da böyle bir büyüme atağı yaşamadım. Sanırım bunun sonucunda yine yürüme veya taytay durma gibi fiziksel bir gelişim meydana geliyor.

En son büyüme atağı ise 13 aylık olduğu zaman gibi düşünülebilir. Yani 54-55. haftalar arasında.


Unutulmaması gereken şey ise, her büyüme atağından sonra bebeğinizde fiziksel veya zihinsel bir gelişim meydana geldiği. Bu zamanlarda anneler zor günler geçiriyor ama sonunda bebeğinizin yaptığı bu gelişimi gördüğünüzde, o zor saatler ve günleri unutuyorsunuz. Bir gülüşü veya bir çıngırağı elinde tutup sallamaya başlaması size her şeyi unutturuyor…

2 yorum:

  1. Merhaba bu yorumu yayınlamak zorunda değilsiniz. Ben de blog tasarımı yapıyorum ve blogunuzun tasarımında kullanılan görsellerin benim tasarım yaptığım bazı bloglardan birebir aynı alınarak kullanılmış olduğunu bilginize sunmak istedim. Bu sekilde kullanmaya devam edip etmemek veya tasarımcınızdan yenisini talep etmek size kalmış tabi. Headerınız çok bilinen bir blogun headerına benzdtilmrye çalışılmış http://www.balyanaginhikayesi.com ve arkaplan da bu tasarımımdan aynen alınmış http://bonbonbutikpasta.blogspot.com bu bloglarının sahiplerinin ve takipçilerinin de sizin blogu gördüklerinde edinecekleri izlenim hoş olmayacaktır. Dolayısıyla tasarımcınızın tembelliğinin bedeli sizi etkileyebilir saygılar

    YanıtlaSil
  2. Merhaba yorumunuza teşekkür ederim. Yanlız tasarımı yapan kişinin standart tasarım şablonları var. O şablonlar uygulanabilir şablonlar. Dolayısıyla bende tasarımı yaptırırken bana özel değil hazır şablonlardan olacağını biliyordum. Ben sadece hoş bir görüntü olsun diye tasarım şablonu kullandım yoksa bence annelerin esas ilgilendiği içerik ve yaşadıklarımı paylaştığım yazılar olacaktır. Tekrar bilgilendirmenize teşekkür ederim

    YanıtlaSil