22 Ocak 2014 Çarşamba

Anne Sütünün Miktarını Nasıl Arttırabiliriz?



Her yeni doğum yapmış annenin sıkıntısıdır sütünün az gelmesi. Bebeğimiz daha yeni doğduğu için emme içgüdüsü ile doğmuş olsa bile çenesi çok kuvvetli değildir ve annenin de sütü bebek çok çekmediği için gelmez. Özellikle sezeryanla doğan bebeklerde bu daha sık görülür. Çoğumuzun “sütüm az geliyor”, “sütüm yetmiyor bebeğim doymuyor mu?”, “nasıl sütümü daha fazla arttırabilirim”, “göğüslerim çok dolu ama bebeğim ememiyor” dediği zamanlar olmuştur. Çoğumuzun göğüsleri düğümlenir ve bu bize çok halsizlik ve ateş yapan bir şeydir. Bunu engellemek için göğüslerinizin süt kanallarında ki sütün iyice boşalması gerekiyor. Bu benimde başıma geldi ve o zaman sadece emziriyordum ve pompayla sağmıyordum. Doktorum; Prof.Dr.Kılıç Aydınlı emzirmem bittiği zaman pompayla sağarak iyice göğsümü boşaltmam gerektiğini söyledi.  Sağma işlemi yaparken de yıldız haraketi dediği göğsümü yukarıdan ucuna doğru bastırmam gerektiğini, böylece kanaldaki biriken sütün akacağını ekledi. Aynı zamanda kaynar suya batırılmış havluyu sıkıp göğsümün üzerine sıcak kompres de yaptım. Gerçekten de tıkanan ve beni halsiz yapan süt kanalları açılmaya başladı. 2 defa geçirdiğim süt düğümlenmesinden sonra ise her emzirmemden sonra emzirdiğim göğsümü sağma makinesiyle sağmaya başladım. Böylece göğsüm tamamen boşalıyor, hem düğümlenme olmuyor, hem de sütüm daha fazla gelmeye başlıyordu.

Peki süt miktarını nasıl arttırabiliriz. Göğsünüzden süt gelme işlemi şöyle oluyor; bebeğiniz ağzıyla göğsünüzü iyice kavrayarak, sinüsleri uyarır, onlarda beyne sinyal göndererek süt üretmesini söyler. Eğer pompa kullanmak istemiyorsanız ilk günlerde bebeğinizi benim yaptığım gibi 2 saatte bir emzirin. Bu şekilde süt akışı hızlanacaktır. Sonraki zamanlarda düzgün besleniyorsa 3 saate bir emzirmeye geçebilirsiniz. Pompa kullanarak göğsünüzü tamamen boşaltmak isterseniz ise hemen emzirdikten sonra veya 1 saat geçince göğsünüzü pompayla sağabilirsiniz. Eğer bebeğiniz 2 saatte bir emiyorsa hemen göğsünüzü sağmak garip gelebilir ama sağarak depoyu tamamen boşaltmış olursunuz. Böyle olunca da bebeğinize taze süt üretmesi için beyine yeni sinyal gidiyor. Yaklaşık 3-5 gün sonra süt üretiminiz artacaktır. Böylece hem göğüsleriniz süt düğümlenmesi olup ağrımayacak hem de bebeğinize daha fazla süt üretmiş olacaksınız. Bunlar göğsünüzdeki kanalları boşaltarak beynin taze süt üretmesi için yardımcı olacak  yöntemler. Bunun yanı sıra tabii ki öğünlerinizi atlamayın, bol bol sıvı tüketmeye ve ilk günlerde zor olsa da uyumaya çalışın. Bir de mümkünse haftada 2 defa taze balık yiyin. Ada’yı emzirirken ne zaman balık ve light bira içsem inanılmaz sütüm arttı. Light biranın da içinde malt olduğu için hem alkol seviyesi bebek için zararsız hem de süt üretimine katkısı oluyor. Sütünüz bol olsun..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder