20 Şubat 2014 Perşembe

Annelikle İlgili İlk Kez Konuşan Sedef Avcı





      Sedef Avcı'yı hepimiz yaptığı biribirinden başarılı işlerle tanıyoruz. Model, oyuncu ve 4 aylık anne olan Sedef Avcı'yla ilk kez anne olmak üzerine bir röportaj yaptım. Sedef Avcı'yı bir çok dizide olduğu gibi "Romantik Komedi" film serisinde ve tiyatro sahnelerinde de keyifle izledik. Kendisi gibi model ve oyuncu olan Kıvanç Kasabalı ile evli olan ve 4 aylık Can isimli bir oğlu olan Sedef Avcı, annelikle ilgili yaşadıklarını ilk kez bloğum için anlattı. Röportajda göreceksiniz ki oyuncu, model, ya da ünlü bir anne olmanız farketmiyor. Anne olan her kadın, aynı sıkıntılı ve endişeli dönemden geçiyor. Uykusuz geceleri tüm anneler yaşıyor. 

      Sözü fazla uzatmadan keyifle okuyacağınıza emin olduğum röportajımla sizleri başbaşa bırakıyorum. 

1.  İlk kez anne oldunuz, hamilelik dönemi nasıl geçti?

Hamilelik dönemimin  çok rahat geçtiğini söyleyebilirim. Sadece son aylarda sıcakların beni biraz yorduğunu kabul etmeliyim.

2.    Doğum anı nasıldı? Bebeğinizi gördüğünüz zaman neler hissettiniz?

Doğum beklediğimiz tarihten erken oldu. Normal doğum yaptım. Gayet sakin bir ortamdı ve Kıvanç yanımdaydı. Can’ı ilk gördüğümde sanırım şoktaydım. Yorgun, şaşkın ve huzurluydum.

3.    Hastaneden eve geldiğiniz ilk günler nasıl geçti?

Hastaneden eve geldiğimizde Can’ın sıkıntısı yoktu. Ben sadece epidural anesteziden kaynaklanan şiddetli baş ağrısı yaşadım. 10 gün sonra Can’ın gazları başladı ve 2 ay kadar sürdü. Ama şimdi daha rahat.

4.    Eşiniz size Can’ın bakımında yardımcı oluyor mu? Nasıl bir iş bölümü yaptınız?

Oluyor tabii. Eşim benden daha rahat. Can babasını oyun arkadaşı ilan etmiş durumda. Bense karnını doyurucu. Akşamları babasıyla oyun oynamaya çalışıyor, o yüzden uyumuyor. Kıvanç geceleri rahat, sabah erken uyandığında Can’ı alıyor ve ben uyuyorum. Onlar da oyun oynuyorlar.

5.    Evinizde bir de köpeğiniz var; Oscar. Can doğunca sizi ondan kıskandı mı? Oscar olduğu için endişelendiğiniz zamanlar oldu mu? Can’ın yanına gider uyurken yalar vb.

Sanırım biraz kıskandı. Sonuçta Oscar sekiz senedir bizimle ve tabii ki ilgi onun üstündeyken bir anda ilgi odağı değişti. Ama şimdi yavaş yavaş iletişime geçmeye başladılar. Ayrıca bizim dışımızda biri Can’ı kucağına aldığı zaman dibinden ayrılmıyor. Koruma iç güdüsü daha baskın. Oscar’la ilgili hiç bir endişem olmadı. O kadar temkinli ve Can’a zarar vermemek için dikkatli hareket ediyor ki. Oyun oynamak için Can’ın bir an önce büyümesini bekliyor. İleride çok eğleneceklerine eminim.

6.    Can’ın uykuları nasıl? Günde kaç defa uyuyor?

Güzel soru ama hangi anneye sorsanız sanırım net bir cevap alamazsınız. Çünkü her gün değişiyor. Gündüz 3 kısa uykusu var. Gece de 2-3 kez uyanıyor.

7.    Uyutmak için ne yapıyorsunuz? Can biraz büyüdüğü zaman uyku eğitimi vermeyi, kendi kendine uyumayı öğretmeyi düşünüyor musunuz?

İlk doğduğunda her yerde uyuyordu. Salonda, odasında, davlumbazın yanında. Şimdi öyle değil. Büyüdükçe etrafa karşı daha duyarlı ve meraklı oldu. O yüzden dikkatinin dağılmaması gerekiyor. Akşamları odasından çıkarmamaya ve hep aynı saatlerde yatırmaya dikkat ediyorum. Henüz odasında bırakıp tek başına uyumasını denemedim ama bir kaç ay sonra deneyeceğim.

8.    Can sakin mi, yoksa hareketli bir bebek mi?

Çok haraketli çok… J

9.    Canla gününüz nasıl ve kaçta başlıyor? Onunla gün içinde hangi aktiviteleri yapıyorsunuz?

Sabah 7-8 arasında günümüz başlıyor. Hava güzel olduğunda uzun yürüyüşlere çıkıyoruz. Can temiz havada uyumayı seviyor. Evde olduğumuz zamanlarda ise bol bol oyun oynuyoruz.

10. Anne olunca hayatınızda neler değişti?

Hayatımın merkezi değişti. Şu an her şeyi Can’a göre planlıyoruz. Onu kendi düzenimize dahil ediyoruz, bazen de o bizi kendi düzenine dahil ediyor. Sosyal hayatımız biraz sekteye uğradı. Ama bu bir süreç. Yakında düzene oturur diye umuyorum.

11. Ne zaman çalışmaya yeniden başlamayı düşünüyorsunuz? Sizin için doğru bir zaman var mı?

Can 4 aylık oldu. Bir süre daha çalışmam diye düşünüyordum ama sanırım çalışmak bana iyi gelecek. Kanal D'de yayınlanacak Boynu Bükükler isimli diziye başladık.

12. Can için gelecek hayalleriniz neler? Neler yapmasını, hangi işle meşgul olmasını diliyorsunuz?

Şu an öyle belirgin bir hayalim yok ama sağlıklı ve mutlu bir hayat sürmesi en büyük dileğim. Hangi işle ilgileneceğine ise o karar versin. Baskı kurmak istemem hiçbir zaman.

13. İlk kez anne oldum ve gördüm ki .....  cümleyi tamamlar mısınız?

Böylesi sevgiyi tattıktan sonra hayatta birçok şey boşmuş…




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder