21 Nisan 2014 Pazartesi

İşe Geri Dönmek..

     İş hayatına geri dönmeye başlamak veya başlamamak işte bir anne için yol ayrımlarından bir tanesi… Ben 2 senedir çalışmıyorum ama kızım tüm vaktimi alıyor. Sadece 11 senedir kurumsal hayatta çalışmış bir anne olarak ilk zamanlar çok bocaladım. Bebeğimden ayrı kalmak ve çalışmak arasında gidip geldim. Sonunda 17 aydır kızımla beraberim ve bunun her anından zevk aldım. Ama artık çalışma zamanı ve bir şeyler üretme zamanı geldi dedim kendime. 17 ay boyunca da bir şeyler ürettim. En başta hayalimdeki bloğu hazırladım, benimgibi sitesinde de yazar oldum. Bunlar beni çok heyecanlandırdı. Fakat sanırım gerçek dünyaya dönme vakti geldi.
      İş görüşmelerine gittim geldim fakat benim için en önemli kriter hafta sonu çalışmamak oldu. Çünkü hafta içi yoğun olsam da hafta sonumun tüm vaktini kızıma ve aileme ayırmak istiyordum. Sırf bu düşüncem yüzünden çok iyi iş tekliflerini reddettim. Sonunda içime sinen bir iş oldu. Görüşmeler tamamlandı ve işe başlıyorum.. Bir yanım sevinse de bir yanım buruluyor. 17 aydır kızımla geçirdiğim zamanı şimdi nasıl işe kanalize edeceğimi bilmemenin verdiği korkular var. En son gittiğim görüşmede Ada sanırım anladı ve uyutup görüşmeye gideceğim derken beni bırakmak istemedi. Uyurken bile gözünü açıp odadan çıkıp çıkmadığımı kontrol etti. Çok ağladı ve ben de onunla ağladım. Sanırım annelik böyle bir şey, gözünde hep duygu yüklü bir damla yaş olması. Mayıs başında işe başlıyorum. Yoğun bir tempo olacak ama hayatımda, hayatımızda yeni bir dönem başlayacak. Her şeye alıştığımız gibi buna da alışacağız. Benim evden gittiğim gibi geldiğimi de görecek ve endişeleri gidecek diye umut ediyorum. Ben ise sanırım uzun süre işe giderken ağlıyor olacağım.. Ama alışacağız bu yeni döneme de.. Ben huzurlu olursam, mutlu olursam o da benimle mutlu olacak. O yüzden benim de kendim için bir şeyler yapmam gerekiyor. İş hayatına geri dönmek de bunlardan biri. Çalışan veya benim gibi çalışmaya geri dönecek anneler benim ne demek istediğimi anlayacaklardır. Zaman her şeyin ilacı. Her şey için bu böyle değil mi?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder