25 Ağustos 2014 Pazartesi

1 Yaş Ve Sonrasında Örnek Menü

Süt ve mama döneminden sonra katı gıdaya geçiş her anne ve bebek için sancılı bir dönemdir. Bebek, anne sütüne veya formül mamasına alışmış ve sadece onların tadını bilirken, bir anda meyve püresi ve sebze çorbasının tadını öğrenmeye başlar.  Zamanla onlara da alışır ve artık küçük bir insan olarak sizinle aynı masada oturup yemeğe başlar. 1 yaşından sonra  dişlerden bazıları çıktığı için artık çiğnemeye ve evinizde pişen yemeklere eşlik etmeye başlar. 1 yaşından sonra formül maması yerine sadece inek sütü, anne sütü içiyorsa yanında inek sütü verilmeye devam edilir.

1 yaşından sonra çoğu annenin benim gibi kafası karışıyor. Sabah ne yedirmem lazım, öğlen sebze çorbası mı yedireceğim, öğlen sebze çorbası yerse  akşam sadece inek sütü mü içireceğim diye önceden anne olanlara sordum ben de. Sonra biraz da Ada’nın ağız tadına göre kendime menü oluşturmam 13-14 aylığı buldu diyebilirim. O yüzden ben de çocuğu 1 yaşına girmiş ve hangi öğünde ne yedireceğini bilemeyen annelere örnek bir menü yazmak istedim. En azından benim kızımda bu süreci atlattık, diğer annelere belki örnek olur.

Ada 1 yaşına girmesiyle sabah kalkar kalkmaz 06.30 gibi 180 ml inek sütü içmeye başladı. Ardından 07.30- 08.00 gibi yani süt içmesinden 1 saat sonra kahvaltı olarak bazen klasik kahvaltı tabağı, bazen omlet yiyor. 14-15 aylık olduğu zaman ise dişlerimiz ancak çıkmaya başladığı için kaşarlı tost seçeneklerimiz arasına eklendi. Yaz aylarında ise evde yaptığım limonatayı tostun veya omletin yanına azıcık kendisi içecek şekilde veriyordum. Ara öğün olarak saat 10.00 gibi bir meyve verip, 12.00 gibi öğle yemeğini yediriyorum. Öğle yemeği menümüzde kıymalı mercimek, nohut (Baklagiller çok önemli çocuklar için), kabak dolması, ızgara ev yapımı köfte, makarna gibi yemekler verdim. Öğle uykusundan kalkınca 15.30-16.00 gibi ara öğün olarak ya yoğurt, ya da yaz aylarındaysa yine yarım meyve verdim. Bazen de evde yaptığım kek ile ara öğününü yedi. 18.00-18.15 gibi yediği akşam yemeğinde genellikle çorba yaptım. Bir sürü değişik çorbayı deneyebilirsiniz. Akşamları midesine çok ağır gelmemesi için çorba yediriyordum. Ne zaman ki Ada 19 aylık oldu, bu sefer akşam yemeklerinde de ev yemeği vermeye başladım. Yani öğlen baklagillerden veya et yediyse (tavuk, köfte, balık gibi) akşam sebze yemeği veriyorum. 19.30 gibi ise, 230 ml inek sütünü içip 20.00 gibi akşam uykusu için yatırıyorum. Bir daha da gece süt vermiyorum.

Tabii ki her anne çocuğu için kendine göre bir menü bulacaktır ama ilk zamanlar için belki yardımcınız olur.

İşte menü alternatifleri:

Sabah
Uyunanınca inek sütü

Kahvaltı
Kahvaltı tabağı (Akşamdan suya konulup tuzu alınmış beyaz peynir, kaşar peyniri, badem/ceviz/fındıktan birisi, tereyağı, labne, katı yumurta)

veya

Omlet (Maydanozlu beyaz peynirli veya kaşarlı omlet)

veya

Kaşarlı tost ( yanlarını yani sert yerlerini alıp küçük parçalara ayırıp veriyorum)

Ara öğün

Mevsimine göre meyve

Öğle Yemeği

Köfte - makarna, kıymalı nohut, kıymalı mercimek, kabak dolması, balık (haftada 1 veya 2 kez),  bezelye pilav gibi ev yemeği

Akşam Yemeği

Çeşitli çorbalar veya 19 aylıktan sonra öğlen et yediyse akşama sebze yemeği

Uyku öncesi
İnek sütü



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder