28 Ağustos 2014 Perşembe

Ev Yapımı Krem Şokala Tarifim

Her çocuk gibi ben de çocukken krem şokolayı çok severdim. Bizim zamanımızda hazır pudingler olmadığı için midir bilmiyorum ama annem bize kendisi krem şokolalar yapardı. Bisküvili krem şokolalar okuldan sonrası için benim tatlı sürprizimdi. Ada evde yaptığım keki çok seviyor. Krem şokolayı da sever diye düşünüp annemin ev yapımı krem şokolasını yapmaya karar verdim. Çok kolay olan ve sizlerle paylaşacağım bu tarifi hazırlayıp, minik kapların içindeki bisküvilerin üzerini kapladığında adeta çocukluğuma gittim. Ada’ya akşamüzeri ara öğün olarak verdim. Önce tadına baktı yüzünü buruşturdu, sonra bisküvili tarafından verdim daha da buruşturdu ve bir dahaki kaşığı istemedi. İlk deneme deyip ertesi gün yine yedirmeyi denedim. Öncesinde de ben yedim ki güzel bir şey diye algılasın diye. Ama bu sefer de beğenmedi ve başka kaşığı uzattığımda kafasını çevirdi. Çok şaşırdım hatta inanamadım çünkü ben çok severdim küçükken ama anneme söylediğim zaman bizim ilkokula gittiğimiz zaman yediğimizi söyledi. Sanırım Ada krem şokola için daha çok küçük veya gerçekten ağız tadına uymadıJ Yine de daha sonra denemek üzere yemek defterimi kapattım.

Çocuğunuz daha büyükse belki sever ve evde yapmış olduğunuz krem şokolalar için size kocaman bir öpücük verir diye annemin ev yapımı krem şokola tarifini sizlerle paylaşıyorum.


Malzemeler:

1 Lt süt (Ben organik süt kullandım, günlük sütte kullanabilirsiniz)
3  yemek kaşığı kakao
2 yemek kaşığı nişasta (buğday nişastası aldım)
1,5 yemek kaşığı pirinç unu
1 su bardağı toz şeker
1 vanilin (Evde toz vanilya vardır azıcık ondan koydum)
4-5 adet petibör bisküvi

Hepsini bir tencerede karıştırıyorsunuz. Topak topak olmaması için mikserle çırpabilirsiniz. Kaynayıncaya kadar durmadan karıştırıyorsunuz. Kaynadıktan sonra bisküvili kaplarınıza döküp, soğumaya bırakıyorsunuz.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder