28 Mayıs 2014 Çarşamba

Bebeğimin Diş Temizliği

Bebeğimizin dişleri çıkmaya başladığı zaman biz anneler için yeni bir süreç başlar. Dişleri çok erken çıkan bebekler de var, Ada gibi 13 aylık çıkaranlar da… Ben Ada’nın gece uyanmalarından ve huysuz olmasından yeni bir dişin geldiğini artık anlıyorum. Elimi ağzına götürdüğüm zaman şiş olan diş eti, yakında bir minik dişimizin daha olacağını gösteriyor. Bu aralar ise azı dişi çıkıyor ve 18 aylıkken yaptırdığımız aşısının yan etkisiyle karışınca uykusuz gecelere tekrar merhaba dedik. Diş etini rahatlatmak için piyasada bir sürü jel var. Ben o zaman doktorumuza sordum ve Dentinox Jel önerdi. Bu jellerin çok da faydası olmadığını düşünüyordum. Kendi diş etinize sürüp benim gibi siz de deneyebilirsiniz. Fakat geceleri özellikle çok uyandığında bu jeli sürüyorum. Onu sürdüğüm zaman en azından 1 saat kesintisiz uyuduğu oluyor. 

Dişler çıkmaya başladıktan sonra esas diş temizliği başlıyor. Ben de her anne gibi en küçük diş fırçasından ve çocuk diş macunundan aldım. Günde en azından 2 defa fırçalamaya çalıştım. Beni görsün ve özensin diye de karşısında ben de dişlerimi fırçaladım. Yalnız bir süre sonra diş fırçasını dişlerini kaşımak için kullanmaya başladı ve elinden alamaz olduk. Dişleri çıkmaya devam ettiği için diş etleri şişti. O yüzden bir süre sonra fırçanın diş etine değmesiyle ağlamaya başladı. Onun üzerine nasıl temizleyebilirim diye düşündüm. Eczaneye sorduğum zaman eskiden parmağa geçirilen diş temizleme mendilleri olduğunu ama artık piyasadan kalktığını söylediler. O sırada İngiltere’ye tatile gittik. İngilitere’nin ünlü kozmetik ve ilaç satan mağazası Boots’tan parmağa takılan diş temizleme mendilleri buldum. Siz parmağınıza geçiriyorsunuz ve bebeğinizin dişlerini siz temizliyorsunuz. Özellikle gece uykusuna yatmadan önce dişlerini temizliyor öyle yatırıyorum. Maalesef Türkiye’de yok ama İngiltere’ye giden birini bulursanız sipariş vermenizi tavsiye ederim..




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder