27 Mayıs 2014 Salı

Hamileler İçin Hastane Bavul Listesi


Yazılarımda genellikle bebeğini kucağına almış anneleri aydınlatmak için hazırlarım. Halbuki hamileyken daha annelik endişemiz başlar ve doğduktan sonra da devam eder. Hamileyken “Aman haftasına göre gelişimi iyi mi?”, “parmakları tam değil mi?”, “bugün düne göre daha az hareketlerini hissettim bir sorun mu var?” gibi bir sürü endişe dolu şey söyleriz. Herşey yolundaysa ve bebeğimizi kucağımıza almamıza az bir zaman kala hastane için bavulumuzu yapmaya başlarız. Ben de aynen 39. haftada doğum yapmama rağmen 34.haftadan itibaren bavulumu hazırlamaya başlamıştım. Hastaneye götürülecek bavulunuzda hem sizin hem de bebeğiniz için neler gerektiğini ve onları nerelerde bulabileceğinizi anlatan bir yazı yazmak istedim. Çünkü anne adaylarının o anda bu bilgiye çok ihtiyacı oluyor. Umarım benim gibi size de bu liste faydalı olur.

Anne için:

-       Önden düğmeli veya lohusa geceliği diye satılan 3-4 tane gecelik. (Geceliğini göğüs kısmına, sütünüz damlıyor veya göğsünüze sürülen pomattan leke oluyor o yüzden ne kadar fazla  o kadar iyi)
-       Her geceliğinize de uyabilecek sabahlık.
-       Hastanede giymek için terlik. (Ben Zara Home’da satılan beyaz zarif terliklerden almıştım)
-       Kullan at külotları ( Ben e-bebekte bulmuştum ama çoğu hastane zaten size onlardan bolca veriyor)
-       Emzirme sütyenleriniz ( En az 2 tanesi bavulunuzda olsun)
-       Göğsünüze sürmek için krem (şimdi bir daha doğursam sadece yanıma Garmastan kremini alırım. Hayatımı kurtaran krem)
-       Göğüs Kalkanı (Avent’in göğüs kalkanı anında yara olan göğüslerinizin hava alıp rahatlatması için çok kullanışlı)
-       Hastaneden çıkarken giymek için rahat bir kıyafet. (Ben hamilelik kotumu almıştım ama sezeryan yerim çok ağrıdığı için evden eşofmanımı getirtmek zorunda kaldım)

Bebek için:

Öncelikle bebeğimin eşyalarını hijyenik olarak bavulda taşımak için bir minik çanta aradım. English Home’da bulunan pike kumaşından bir çanta buldum. Eşyalarını onun içine koyarak bavula yerleştirdim.

-       Hastane çıkışı için iç body, ayaklı tulum, çorap, şapka, eldiven (Ben 3.550 kg bir bebek doğurmama rağmen Ada hastaneden çıkarken Mothercare’in tiny baby bedeninde tulum giyerek çıktı. Hastane için new baby bedeninde bir kıyafet götürmenizi tavsiye etmem, bebeklerin üzerlerinden düşüyor)
-       Emzik (İngiltere’ye giden bir tanıdığınız varsa sadece oradaki Mothercare’den aldırabileceğiniz sıfır aylık için emzikler var. Türkiye’dekiler yeni doğan bebekler için maalesef çok büyük geliyor)
-       Hastaneden eve dönerken için 3-4 tane yeni doğan bezi ve ıslak mendil (Yolda kaka yaparsa diye ben aldım ama çoğu hastane yanınızda götürmeniz için veriyor zaten)
-       Omuz bezi (hastanede gelip Ada’yı kucağına almak isteyen aileden kişilere bile rica etmiştik hepsi omuzlarına bezi koyup kızımı kucaklarına aldılar)
-       Battaniye (Hastaneden çıkarken sarmanız için mutlaka unutmayın)






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder