23 Haziran 2014 Pazartesi

Bebekle Uçak Yolculuğu

Kızım 9 aylıkken ilk kez tatile gittik ve ilk uçak yolculuğunun heyecanı beni aylar öncesinden sarmıştı. İlk tatilimize eşimle beraber Bodrum olarak karar verdik. Ada uçağa ilk kez bineceği için ve ben emzirmeyi bıraktığım için ağlarsa ne yapacağımı düşünüp durdum. Ada yatağında uyumaya alışmış bir bebek. Dolayısıyla sabahki uyku saatine denk gelen uçak yolculuğumuzda nasıl uyuyacağı benim en büyük dertlerimden olmuştu. Ve sonunda o gün geldi… Sırt çantamıza en sevdiği oyuncaklarını da alarak uçağa bindik. Uyku saati yaklaştığı için inanılmaz huysuzlaşmaya ve ağlamaya başladı. Ne bağlanabiliyoruz, ne oturabiliyoruz, ne oyuncaklarımıza bakıyoruz. Nasıl geçecek bu yolculuk derken, Ada bana döndü parmağını emmeye başladı ve omuzuma kafasını koyup gözlerini kapattı. Herhalde sakinleşmeye çalışıyor diye düşünürken baktık ki uyumuş☺ 45 dk uyudu.. İnişe yakın kalktığında ise gayet keyifli etrafına gülücükler atıyordu. Ben ise o uyanmasın diye hareketsiz tam 45 dk durdum☺ Ada uyandığında o düşmesin diye kolumu yukarıda tuttuğum için kolum uyuşmuştu. Ama korkulu rüyam neyse ki bitti derken, dönüş yolu maceramıza sıra geldi. Dönüş yolunda da aynen uyku saatine denk getirmişiz uçağımızı. Herhalde gelirken uyuduğu gibi uyur diye düşünürken asla uyumadı☺ Elinde bir ıslak mendille 1 saatlik yolculuğu geçirdi. Bu döneminde emzirmediğim için uçak kalkarken ve inerken biberonla su içirdim. Tabii eve geldiğimizde yaklaşık 5 saattir uyumadığı için huysuzluğu ve ağlaması arttı. Eşimle ben eve geldiğimiz zaman yorgunluktan bitmiştik. Ada akşam uyudu, biz de 20.00’de uyuduk☺ Bu yıl ise Eylül ayındaki tatilimizde 22 aylık olacak kızımın uçak seyahatini nasıl geçireceği ise belirsiz hala. Umarım sorunsuz ve fazla ağlamasız gider geliriz. Bebekle uçak yolculuğu çok zor, yaşayınca daha iyi anlıyorum artık. Emziren annelerin inerken ve kalkarken emzirmesi, bebeğin kulaklarındaki tıkanmayı azaltıyor. Eğer Ada gibi emmeyi bırakmışsa veya mama yiyen bir bebekse o zaman emzik veya biberonla su verebilirsiniz. Uçak yolculukları bazı bebeklerin zor, bazı bebeklerin rahat geçiyor. Bu tamamen şans meselesi. Umarım güzel bir uçak yolculuğunun ardından, güzel bir tatil geçirirsiniz..