17 Haziran 2014 Salı

Doğumdan Sonra Nasıl Sıkılaştım

Hamileyken çok kilo almamıştım. Bunun sebebi de “Nasıl olsa hamileyim ne istiyorsam yiyebilirim” dememiş olmamdı sanırım. Genelde bebeğim için yararlı olabilecek şeyleri yedim. Hamileliğim boyunca  aşermemiş olmam  da şanstı. Sadece bir gün canım güllaç istedi, onu da annem yapıp getirdi. Onun dışında yediğime içtiğime çok dikkat ettim ve 11 kilo alarak doğuma girdim. 3,550 kg. da kızımı doğurdum.  Hamileyken ideal kilo almış olsam da doğumdan sonra vücudumda her anne gibi sarkma ve genişleme oldu. Emzirirken tabii ki de diyet yapamıyorsunuz çünkü bebek için süt yapacak yemekleri yemeniz gerekiyor. En azından yine hamileyken ki gibi abur cubur yemeden sadece öğünlerinizde beslenerek daha fazla kilo almanızı engelleyebilirsiniz. Doğumdan 2 ay sonra da hafif hafif spora başlanabiliyor. Ben maalesef akşamları çok uykusuz ve bitkin olduğum için gündüz spor yapabilecek bir enerjim yoktu. Ne zaman ki Ada’yı sütüm çok azaldığı için 6 aylıkken emzirmeyi bıraktım, o zaman diyet yapmaya başladım. Böylece 4 kilo verdim. Ada 1 yaşına geldiği zaman ise spora gitmek istedim ama kızımı çok uzun zaman bırakamazdım ve uzun zaman alan kardiyo egzersizleri yerine sıkılaştırıcı bir spor yapmam gerekiyordu. O zaman eşimin daha önce gittiği ve çok iyi sonuç aldığı Superslow’a başlamaya karar verdim.

Superslow, haftada sadece 1 veya 2 defa 20 dk’lık seanslarla, özel hoca eşliğinde yapılan bir egzersiz programı. 20 dk içerisinde var olan aletlerde uzman eşliğinde, serin bir ortamda yavaş tempoyla çalışıyorsunuz. Burada amaç, kaybolan vücut kaslarını yeniden oluşturmak. Zor tarafı hareketleri yavaş yaptığınız için oldukça fazla zorlanıyorsunuz. En güzel tarafı ise 1,5 ay gibi bir sürede hem duruşunuz değişiyor, ağrılarınız azalıyor, hem de sıkılaşıyorsunuz. Bendeki değişimi gören arkadaşlarım inanamadılar. 20 dk. sürdüğü için eğer çalışmıyorsanız bebeğinizden uzun süre ayrılmanıza gerek kalmıyor. Çalışıyorsanız da 20 dk kıyafet bile değiştirmeden, terlemeden egzersizinizi yapıp işinize dönebiliyorsunuz. Benim evim Anadolu yakasında olduğu için evime yakın olan şubeyi seçtim. Ama Avrupa yakasında Kemerburgaz Göktürk'te ve Etiler'de de şubeleri var. Hatta Denizli ve Muğla illerinde bile şube açtılar. İncelemek için bu siteden bakabilirsiniz; 





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder