14 Haziran 2014 Cumartesi

Hangi Güne Babalar Günü Denir?

Baba… Babalık… Baba olmak… Babalık yapmak… Toplumumuz gibi duygularıyla hareket eden, karar alan, coşkularını ifade eden gruplar için “Babalık” kelimesi tek başına çok şey ifade eder. Sevdiğimiz sanatçılara baba deriz. Tuttuğumuz takımın teknik direktörleri bizim babamızdır. En güvendiğimiz devlete bile salt devlet demeyiz. Arkamızı yasladığımızda o artık bizim “Devlet babamızdır”.

Bu örneklerden benim anladığım babalık; karşılıksız, koşulsuz iyilik eden, evladının her zaman arkasında olan, kararlarına destek veren, yanlışlarını doğru yapmak için çabalayan kişiye verilen isimdir. Baba sadece erkeğe mi denir? Bence hayır. Babalık bir olgunun adıdır. Sadece evin erkeğine yüklenecek bir değer de değildir. Eminim hepinizin hayatında en az bir kez karşılaştığı ne baba kadınlar vardır… Örneğin benim annem. Kızım Ada’nın babaannesi. Çok baba kadındır. Bana annelik ettiği kadar babalık da etmiştir. Şimdiyse sonunda her iki sıfata da sahip… Adı üzerinde, babaanne…

Baba olduğumu, kızım bana ilk kez baba dediğinde anlamadım. İlk kez düşüp, yerden kaldırmam için bana küçük gözleriyle baktığında, sabah işe gitmek için yataktan erken kalktıysam, beni bulamadığında yatağın benim olan tarafına uzanarak kokumu aramasında anladım baba olduğumu. Alışveriş merkezindeki oyuncakçıya girdiğimizde onu şımartacak olanın ben olduğumu öğrendiğinde anladım. Onu sırtımda taşımanın benim için yük olmadığını, iki tutam saçıma toka takabileceğini, parmağını gözüme, kulağıma hatta göbek deliğime soktuğunda ona gülen adam olduğumu öğrendiğinde baba olduğumu anladım. Ve ben, her gün işte çaktırmadan cep telefonumdan resimlerine bakarken kendimi bulduğumda, spor çantama girmiş bir küçük çorabı aylardır yerinden oynatamadığımda, geceler gündüzle yer değiştirdiğinde, yıldızlar gökten yere indiğinde ve bu dünyanın bütün güzelliklerini tek bir insanın ayaklarına sermek istediğimde baba olduğumu anladım… Sevginin değerini, annemin kıymetini, babamın özlemini, duvarların bir araya geldiğinde yuva olduğunu anladım. Bunun için benim Babalar Günü’m, kızım Ada’mın yanımda nefes aldığı her gün… Benim Babalar Günü’m içinde en güzeli, Ada’mın yanımda olduğu her günüm… 

Baba olduğunu bilen, hisseden tüm kadınların ve erkeklerin Babalar Günü kutlu olsun. Herkesin hayatında, her zamanda yanında olacağını bildiği bir babaya ihtiyacı var…

Yağız Yücel



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder