7 Eylül 2014 Pazar

Kışa Hazırlık: Yaz Meyvelerinden Reçel

Yaz bitmeden özellikle çocuklarımızın gıdası için kışa hazırlıklar başlıyoruz. Barbunyalar, fasulyeler, bezelyeler ayıklanıyor buzluğa atılıyor, domates salçaları, rendeleri yapılıyor, yaz meyvelerinden reçeller kavanozlara yerleştiriliyor. Heyecanlı bir kış hazırlığı biz anneleri sarıyor. Sanırım kışı da biraz özlemiş olacağım ki ben çok heyecanla hazırlanıyorum kışa...

Bu yıl sebzelerden sadece barbunya ayıklayıp attım buzluğa, bir de Ada için en güzel domateslerden minik minik doğrayıp küçük paketler yapıp dondurdum. Kışın yemeklerine domates koyabilmek için. Benim için ilk olan bir hazırlık ise yaz meyvelerinden reçel yapmak. Oturduğumuz sitenin bahçesinden topladığımız şeftalilerimizden reçel yapmaya karar verdim. Ada çok tatlı seven bir çocuk değil ama belki bu kış sevdiği meyveden olan şeftali reçelini sever diye reçel yapmaya karar verdim. Tabii ki tarifini her kız çocuğu gibi önce anneme sordumJ  Annem çok güzel reçel yapar. O yüzden topladığımız şeftaliler için ondan aldığım tarifi uyguladım. Çok da güzel oldu. Umarım Ada kışın kahvaltılarda severek yer. Reçel yapmanın en zevkli tarafı ise yaptığınız reçelden biraz fazla çıkartıp  hamile veya çocuğu olan diğer arkadaşlarınıza da birer kavanoz ayırmak. Anne olan herkes için çok makbule geçecek bir hediyeJ  Yaz bitmeden reçel yapmanız için kendi denediğim reçel tarifimi keyifle paylaşıyorum.

Malzemeler:

1 kg şeftali
½ kg toz şeker
1 çay kaşığı limon tuzu veya ½ limonun suyu
Minik kavanozlar


Yapılışı:

Şeftalileri yıkayıp kabuklarını soyun. Kare kare doğrayarak azıcık suyun içinde bir tencerede kapağını kapatarak haşlayın. Şeftaliler iyice yumuşayınca altını kısıp kapağı kapalı olarak 15 dk daha haşlayın. 15 dk sonra kapağını açıp içine şekerini ve limon tuzu veya ½ limonu ekleyin. Kapağı açık olarak 15 dk daha kısık ateşte pişirin. Daha sonra altını kapatıp soğumaya bırakın. Küçük kavanozlara koyup buzdolabında saklayabilirsiniz.


Not: Şeftali tatlı bir meyve olduğu için 1 kg şeftali için ½ kg şeker kullanılıyor ama daha ekşi meyvelerde (erik, çilek, ayva, vişne gibi) 1 kg meyveye 1 kg toz şeker kullanılıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder