1 Aralık 2014 Pazartesi

Tuvalet Eğitimi Günlüğü - 1.bölüm

Alt açmanın ilk 2 günününü geride bıraktık. 2 şer günlük tuvalet eğitimimizi burada yayınlıyor olacağım. Zor bir süreç ama aynı uyku eğitimindeki gibi eğer sabırlı olursanız başarı kaçınılmaz.

1.gün - "Güle güle bez"

Akşamüzeri sevdiği arkadaşı Mehmet bize geldi ve Mehmet’in altı açık olduğu için “Mehmet de bezini atmış artık tuvalete yapıyormuş. Biz de bezimizi atalım mı çöpe artık?” dedim. Bezimizi çöpe attık. Lazımlığımıza oturduk. Oturmasını sağlamak için ben biraz kitap okudum. Kalkmak istediğinde çiş yapmamıştı. Israr etmedim. 20 dk sonra tekrar götürdüm ve biraz suları açtım. İlk çişini lazımlığa yaptı. Benden mutlusu yokJ Akşam 19.00 gibi süt içtikten sonra 1 kere altına çişini yaptı, pijama altı değişti. Sadece “Bir daha gelince söylersen tuvalete otururuz” dedim. Uykudan önce lazımlığına oturmak istemedi. Yine ısrar etmedim. Çiş yapmadan yattı. Yatırmadan önce alez olmasına rağmen Canbebe’nin alt açma bezlerinin ikisini yatağında çarşafının altına yerleştirdim. Çiş yaparsa alezi de değiştirmek zor olmasın diye. 10 dk sonra gittiğimde çişini yapmıştı bize de seslenmemiş bir çiş gölünün içinde yatıyorJ İyi ki Canbebe’ni alt değiştirmelerini koymuşum. Çarşafını ve üstünü değiştirdik. Altını bağlamadan ona da “Altında bez yok” diyerek yatırdım. Akşam 21.00 gibi o uyurken o derin uykuda olduğu için o sırada bağladım bezini. Bir başlangıç yaptık bakalım yarın bizi neler bekliyorJ

2. gün - Bez olmadan ilk öğlen uykusu 


Sabah 06:45’te kalktığında “Aaa bezi kim takmış” dedim, o da şaşırdı ama çok da uzatmadım.  Açtığımızda bezi kupkuruydu ilk defa. Eşimle inanılmaz sevindik çünkü Ada hiçbir zaman bezi kuru kalkmamıştır. Ama Ada’ya bu heyecanımızı çok da belli etmedik. Sadece “Aferin kızıma” dedik.  Sonra oturağa oturttuk ve çişini yaptı. Sabah sütünü içtikten sonra söylemediği için 2 defa salona çişini yaptı. Ama yerini gelip gösterdi. Ben de anlattım; “Çişini salona değil tuvalete yapacaksın bebeğim, gelince söyle oturalım” dedim. Sonra bir daha yapmadı. 30 dk’da bir tuvalete gidip oturduk. Biraz da su açtım çişi gelsin diye. Kahvaltıyı yaptıktan sonra tekrar oturduk ve çişini yaptı. 40 dk sonra kendisi geldi yapalım dedi. Oturduk ve yaptı. Çok tepki göstermemem gerekiyordu ama alkışladım ben de dayanamayıp. Okula gittik 10.00’dan 12.00’ye kadar. Ama Ada oranın tuvaletleri hem de kendi boyuna göre olmasına rağmen 2 saat boyunca tuttu ve yapmadı. 20 dk’da bir tuvalete götürdük ama çiş bir türlü yapılmadı. Eve geldiğimizde azıcık çişini yaptı ve uyudu. İlk defa altı bağlanmadan öğlen uykusuna yattı. O yüzden çok endişeliydim ama çişini yapmadan 2 saat uyudu. Benim için bir mucizeJ Uyandıktan sonra anneannesi geldiği için heyecandan bence çişini lazımlığa oturtmamıza rağmen yapmadı. Bahçeye çıktığımızda 1 saatin sonunda altına yaptı ve eve döndük.  Yine de bir daha oturttum lazımlığa. Sonrasında ilk defa kendisi söyledi ve tuvalete gittiğimizde oldukça fazla çiş yaptı. Banyodan sonra pijamalarını giydirdim ve sütünü 20 dk erken içirdim. Yatmadan önce lazımlığına azıcık çiş yaptı ve bez olmadan yatırdım. Bir ara uyumak üzereyken gittiğimde bayağı bir çiş yapmıştı. Biz de hemen yatağını ve pijamalarını değiştirdik. O sırada hazır uyukluyor diye çaktırmadan bezini bağladım ve yine kilotunu giydirdim. Böylece 2.günümüz de bitmiş oldu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder