29 Kasım 2014 Cumartesi

Ada'nın Bezleriyle Vedalaşma Zamanı


Ada bu ay 2 yaşına girdi ve biz, uzun zamandır düşündüğümüz alt açma durumumuza doktorun da “Çok güzel konuşuyor artık açın” demesiyle karar verdik. Etrafımda çoğu annenin bu yaşlarda önce gündüz altını açıp, gece kapattığını biliyordum. Ben de öyle yapayım diye düşünürken ablama sordum. Yeğenim Ömer’e 2,5 yaşındayken uyguladığı yönteme karar verdik. Yöntem şöyle: Bezi atıp “Bez artık çöpe gitti bye bye bez” deyip gözünün önünde atıyorsunuz. Sonra 20 dk’da bir tuvalete oturtuyorsunuz. Ya tuvalete takılan çocuk klozetlerinden alabilirsiniz ya da lazımlıklardan. Bizde ikisi de vardı ama ben lazımlığa oturtmayı daha uygun buldum çünkü çişini yapıp yapmadığını kalkınca lazımlıkta görebileceğimi düşündüm. Öğlen uykusunda da bezini bağlamıyor ve bunu da ona söylüyorsunuz. Tabii ilk seferlerde yataklar çarşaflar değişiyormuş ama bakalım neler olacakJ Akşamları da bezini bağlamıyorsunuz. O uyuduktan sonra iyice dalınca çaktırmadan bezi bağlıyorsunuz. Sabah kalkınca “ Aaaa bu bezi kimler takmış” diyorsunuz. 3 gün sonra akşamları da bağlamıyorsunuz onun yerine bir sefer siz uyumadan önce bir de gece saat kurup 03.00’te kalkıp çiş için lazımlığa oturtuyorsunuz. 1 hafta çok zorlu geçiyormuş ama 1 hafta sonra yeğenim Ömer gece altına yapmıyordu. Tam 1 haftada çocuğunuza çişini tutmasını öğretebiliyorsunuz. Biz de eşimle bu yöntemle bir anda kesin çözüm yapmaya karar verdik. Ben de bu süreci bir günlük gibi tutmaya karar verdim. Alt açma döneminde neler yaşadığımızı tutup sizlerle paylaşacağım. Umarım kolayca geçiş yaparız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder