3 Aralık 2014 Çarşamba

Tuvalet Eğitimi Günlüğü - 2.Bölüm

3.gün - Sonunda tuvalete kaka yaptı

Sabah uyandığında kucağıma aldığımda bezin dolu olduğunu anladım. Eskisi gibi çok fazla değil ama çişini yapmıştı. Ona rağmen tuvalete oturttuk. “Bezi kimler getirmiş aaaa aydede mi acaba?” dedim. O da şaşırdı ama çok uzatmadan lazımlığına oturttum. Çişini yapmadan kalkmak istedi. Ben de ısrar etmedim. Ve tabii ki 15 dk sonra çişini yaptığını söyledi ve tabii ki yereJ Sildim yeri, kilodunu değiştirdim. 10 dk sonra tekrar yere yapmış. Yine gösterdi, yine sildim. Silerken söylenmedim, kızmadım veya bir şey demedim. Sadece “Bir daha çişin gelince tuvalete gidelim” dedim. Gün içerisinde 30dk’da bir tuvalete oturttum. Bazen çiş olsa da bazen yapmadan kalktı. Öğlen yemeğinde sonra tekrar tuvalete oturttum ve beklenen oldu ilk defa “kaka yapıyorum” dedi ve yaptı. Çok çığlık atasım vardı ama aşırı tepki vermeyeyim diye “Aferin kızıma alkış” dedim sakin bir sesle. Öğlen uykusu zamanı geldi ve yatırdım. Çişini yapmadan 1,5 saat uyudu uyandıJ Kalkınca oturduk lazımlığına her zamanki gibi azıcık yaptı. Akşam yemeğinden sonra da tuvalete mutlaka oturttuyorum. Banyodan sonra sütünü içirdim ve uykuya yatırmadan önce çişini yaptı yatırdım. Ama uyumadan önce “Anne çiş yaptım” dedi ve tabii ki yatağına yapmış. Neyse ki  Canbebe’nin alt değiştirme bezlerini çarşafın altına koymuştum. Altını yıkadım, pijamalarını ve yatak çarşaflarını değiştirdim ve sonunda uyudu. Uyuduktan sonra 20.45 gibi altına bezini taktım. Bakalım sabaha bezi kuru kalkacak mı?


4.gün - İlk defa yer silmeden bir gün

Sabah uyandığında kucağıma aldığımda bezinin dolu olduğunu anladım. Gece bayağı çiş yapmış. Sanırım akşam ki sütünü akşamüzeri vereceğim, belki o zaman uyumadan önce yatağına çiş yapmaz. Kalkınca “Çişin var mı?” diye sordum. “Yapalım çişi” dedi hemen götürdüm bayağı çişini yaptı. “Aferin kızıma” dedim. Kahvaltıdan önce bir köşeye gitti anladım kakasını yapacağını. “Kaka geldi mi?” diye sordum. Çok sinirlendiJ Çünkü fark ettim ki o sırada çoktan yapmış kiloduna. Eğilerek onun seviyesine geldim ve “ Kakanı birazdan temizleriz ama kaka tuvalete oturularak yapılır. Anne, baba, Mehmet, Ömer, Filiz hepsi tuvalete yapıyor kakasını. Sen de söylersen gidip bye bye kaka yapabiliriz” dedim. Dinledi beni ve beraber gidip kilodumuzda ki kakayı tuvalete attık, bye bye kaka yaptık. Sonra fark ettim ki bir kaç kere fazla “Çişin var mı?” diye sorduğum için sıkılmaya başladı bu olaydan. O yüzden daha az sormaya başladım. Öğlen yemeğinden sonra uykuya yatmadan önce çişini yaptı ve yattı. Uykudan 2 saat sonra çişini yapmamış olarak kalktı. Kalkınca “Çişin var mı?” dedim, “Çiş yapalım” dedi gittik ve yaptık. Bugün ilk defa sütünü akşam uykudan önce değil öğlen uykusundan sonra verdim. İçti ve “Kaka” dedi. Gidip oturduk ve neyse sabahkinin aksine kakasını tuvalete yaptıJ Ve yemekten sonraya kadar “Çişin var mı?” diye sormadık. Yemekten sonra yine tuvalete gittik. Banyodan sonra uyumadan önce de çişini yaptı ve yatırdım. Bu akşam süt içmediğinde mi nedir bilmiyorum ilk defa uyumadan önce altına yapmadan uyudu. Bakalım sabaha bezimiz kuru kalkacak mı? Bu gizlice bez taktığımız son akşamımız. Zor geceler başlıyor yakındaJ


Bugünden çıkartılan ders: Çok fazla “Çişin var mı?” diye sormayıp üstüne gitmemek ve akşam uyku öncesi sütünün zamanını akşamüzerine çekmek.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder