5 Aralık 2014 Cuma

Tuvalet Eğitimi Günlüğü - 3.Bölüm

4.gün - İlk defa yer silmeden bir gün

Sabah uyandığında kucağıma aldığımda bezinin dolu olduğunu anladım. Gece bayağı çiş yapmış. Sanırım akşam ki sütünü akşamüzeri vereceğim, belki o zaman uyumadan önce yatağına çiş yapmaz. Kalkınca “Çişin var mı?” diye sordum. “Yapalım çişi” dedi hemen götürdüm bayağı çişini yaptı. “Aferin kızıma” dedim. Kahvaltıdan önce bir köşeye gitti anladım kakasını yapacağını. “Kaka geldi mi?” diye sordum. Çok sinirlendiJ Çünkü fark ettim ki o sırada çoktan yapmış kiloduna. Eğilerek onun seviyesine geldim ve “ Kakanı birazdan temizleriz ama kaka tuvalete oturularak yapılır. Anne, baba, Mehmet, Ömer, Filiz hepsi tuvalete yapıyor kakasını. Sen de söylersen gidip bye bye kaka yapabiliriz” dedim. Dinledi beni ve beraber gidip kilodumuzda ki kakayı tuvalete attık, bye bye kaka yaptık. Sonra fark ettim ki bir kaç kere fazla “Çişin var mı?” diye sorduğum için sıkılmaya başladı bu olaydan. O yüzden daha az sormaya başladım. Öğlen yemeğinden sonra uykuya yatmadan önce çişini yaptı ve yattı. Uykudan 2 saat sonra çişini yapmamış olarak kalktı. Kalkınca “Çişin var mı?” dedim, “Çiş yapalım” dedi gittik ve yaptık. Bugün ilk defa sütünü akşam uykudan önce değil öğlen uykusundan sonra verdim. İçti ve “Kaka” dedi. Gidip oturduk ve neyse sabahkinin aksine kakasını tuvalete yaptıJ Ve yemekten sonraya kadar “Çişin var mı?” diye sormadık. Yemekten sonra yine tuvalete gittik. Banyodan sonra uyumadan önce de çişini yaptı ve yatırdım. Bu akşam süt içmediğinde mi nedir bilmiyorum ilk defa uyumadan önce altına yapmadan uyudu. Bakalım sabaha bezimiz kuru kalkacak mı? Bu gizlice bez taktığımız son akşamımız. Zor geceler başlıyor yakındaJ

Bugünden çıkartılan ders: Çok fazla “Çişin var mı?” diye sormayıp üstüne gitmemek ve akşam uyku öncesi sütünün zamanını akşamüzerine çekmek.

5.gün - İlk defa gece bezi olmadan uyumak


Sabah karşı 04.30 gibi “Anne çişimi yaptım” diye kalktı. Ben rüya gördü sandım ve altında bez olduğu için yatırdım. Ama sanırım gece bayağı çiş yapmıştı. Sabah kalktığı zaman bezi dopdoluydu. “Ay dede takmış bu akşam söyleyelim takmasın” dedim çünkü bu akşam bezini takmayacağım. Sabah sütünü içtikten sonra çişini yaptı. Kahvaltıdan sonra kaka için oturttum ama yapmadı. Okula gittik. İlk defa bugün okulda 2 defa öğretmeniyle tuvalete çişini yapmışJ Eve dönüp öğlen yemeği yedikten sonra kaka için oturduğumuzda beklenen kaka geldiJ Öğlen uykusuna yatmadan önce de bir kere daha çişini yaptı ve uyudu. Uykumuzdan her zaman ki gibi altımızı ıslatmadan kalktık. Kalkar kalmaz çişini yaptı ve dışarı çıktık. Anneannesinde lazımlığı olduğu için orada 2 kere çişini yapmış. Her zaman ki akşam uykusuna yatmadan önce yine çişe oturduk yaptı ve yatırdım. Bugün ilk defa bezsiz gece uykusu uyuyacak. Yatmadan önce eğilip onun seviyesine geldim ve “Bu akşam ay dede bezini takmayacak. O yüzden gece de olsa çişin gelirse bana seslen tuvalete gidelim” dedim. Dinledi ve yatırdım öyle. Gece yatağı ıslatma durumuna karşın bütün malzemeleri (yeni çarşaf, pijama, kilot, battaniye vb.) hazırladım. Bakalım gecemiz nasıl geçecek.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder