7 Aralık 2014 Pazar

Tuvalet Eğitimi Günlüğü - 4.Bölüm

6.gün 

Gece 22.00’de ve 02.30’da bir kere kaldırıp tuvalete oturttum ve çişini yaptırdım. İlk uyandırdığımda ayılması çok zor oldu ama sabah karşı kaldırdığımda daha çabuk çişini yaptı ve hemen yatırdım. Işık açmadım, koridorun gece lambası ile idare ettim ki uykusu açılmasın diye. Sabaha kadar altına yapmadı ama ben stresten uyumadımJ Sabah kalktığımızda tebrik ettim ve kocaman sarıldım. Günümüz çiş konusunda normal geçerken okuldan dönüşte çişimizi yapıp öğlen uykusuna yatmamıza rağmen uykunun sonunda yatağına yapması ile devam etti. Çarşaflar değişti ve üstünü değiştirdim. “Bir daha çişin gelince anne gel diye bağır bebeğim” dedim ve konuyu uzatmadım. Biraz zaman geçtikten sonra altına azıcık kaçırmış ama sonunda tuvalete yetiştik ve devamını oturağına yaptı. Babası işten eve gelince beraber tuvalete gittiler ve o sırada küçük bir kaka bile yapmış. Banyodan sonra artık süt içirmiyorum. Onun yerine öğlen uykusundan kalkınca sütünü içirdim. O yüzden son kez çişimizi yapıp yatağımıza yattık. Bakalım gecemiz nasıl geçecek.

7.gün 

22.00 gibi uyandırıp oturağına oturttum ama çok ağladı ve “yapmak istemiyorum” dedi. Ben de mecburen sonunda yatağına yatırdım ve 23.30’a saatimi kurup kaldırdım. O zaman çişini yaptı. Daha sonra 02.30 gibi kalkıp oturttum, yine ağladı ve yapmak istemediği için geri yatırdım. 04.30 gibi kalkıp oturttum o zaman yaptı. Ama anladım ki yavaş yavaş tutmaya başlıyor ve eğer yapmak istemiyorsa o zaman ağlatmadan geri yatırmak lazım. Sabah uyandığında altına yapmadan zor da olsa (yat kalkJ) bir gecemiz bitti diye sevindim. Uyanınca her zaman ki gibi tuvalete oturduk ve günümüz başladı. Babaannesine gittik bugün. Önceden tuvalete konulacak aparattan almasını rica etmiştim. Sizde ya yanınızda oturağınızı taşıyabilir ya da ailenizden böyle bir aparatı evlerine almalarını rica edebilirsiniz. Bu arada e-bebek’de taşınabilir yıkamak zorunda da kalmadığınız tek kullanımlık poşeti olan oturaklarda var. Çok dışarıda oluyorsanız onlarda da alabilirsiniz. Neyse babaannede de tuvaletimizi yaptık ve evimize dönüp öğlen uykusuna yattık. Altına yapmadan öğlen uykusundan kalktı. “Kakam var” dedi ve kakasını yaptı. Tebrik ettim ve öptüm. Parka gidip döndükten sonra akşam yemeği ve banyo yaptık. Uyumadan önce çişini yaptı ve yatırdım.

8.gün 


Bir önceki gece yat kalk 4 defa kaldırdığım için bu gece 12’de bir kere bir de 3.30’da çişini yaptırıp yatırdım. Sabah altına yapmadan kalktı. Kalkar kalmaz “Çişimi yapalım” dedi. Sanırım kalkar kalmaz çişini yapacağını öğrendi. Okula gittik ve dönüşte öğlen yemeğimizi yiyip yattık. Uykudan çişini yapmadan kalktı. “Çişim var” dedikçe götürdüm ve yaptı. Arkadaşı Mehmet’e gittik. Giderken de oturağımızı götürdük. Orada da çişi geldikçe söyledi ve yaptı. Sanırım akşam banyodan sonraki sütünü öğlen uyanınca içmesi daha iyi oldu. Daha az altına yapmaya başladı. Bugün kakasını yapmadı ama Ada’nın kaka yapmadığı 1 gün olduğu için üstüne gitmedim. Akşam banyodan sonra yatırdım. 2 defa “Çişim var” dedi yaptırdım ve sonunda uyudu. Bu akşam tuvalete kaldırmayacaktım bile  ama maalesef bu akşam nezlesi başladı ve burun tıkanıklığından 22.30 gibi uyandı. “Çişim var” deyince oturttum veya bayağı yaptı. Ondan sonra burun tıkanıklığından uyuması zor oldu ama uyudu. Bakalım gece yatağına yapacak mı...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder