16 Aralık 2014 Salı

Tuvalet Eğitiminde Dikkat Edilmesi Gerekenler

Kızımda tuvalet eğitiminde gündüz kısmını tamamladık. Altına yapmıyor ve söylüyor. Gündüz uzak bir yere gideceksek oturağını yanımda götürüyorum. Erkek çocukların işi daha kolay ama kız çocukları oturması gerektiği için yanımda oturakla gezebiliyorum. Akşam tuvalet eğitimimiz için gayet iyi giderken maalesef Ada hasta oldu. Okula giden çocuklarda da böyle bir problem oluyor. Önceleri kaldırıp gece de 1defa yaptırmaya devam ettim ama sonra bana da geçti ve belim tutulduL O yüzden gece yine o uyuduktan sonra 2 gündür bez bağlıyoruz çünkü benim belim onu kaldırıp tuvalete oturtmaya müsait değilL İnşallah bu hafta geceleri de bezini çıkaracağım. Yalnız tuvalet eğitiminde özetle nelere dikkat edilmesi lazım tecrübelerimi burada özetlemek istedim.

·      Eğitim için çocuğunuzun hazır olduğunu iyi gözlemleyin. Örneğin tuvalete oturmakta istekli mi, bezini durmadan çıkarmak istiyor mu, gündüz bezi 2 saat kadar kuru oluyor mu gibi.
·      Hiç kızmadan (bazen zor oluyor biliyorum ama), sakince onunla konuşarak yere değil tuvalete yapması gerektiğini anlatın.
·      Benim başta yaptığım gibi 15 dk da bir “Çişin var mı?” diye sormayın sıkılıyorlar.  Onun yerine  ilk günlerde 30 dk’da bir “Tuvalette kitabımıza bakalım mı?” diyerek tuvalete  alışmasını sağlamak daha mantıklı. 2. veya 3. gün ise zaten kendisi geldiğinde söylemeye başlıyor.
·      Mümkünse 1 hafta evden anneniz veya çok yakınızın yanına gitmek dışında çıkmayın çünkü bezsiz olmaya alışık olmadıkları için çok fazla altlarına yapıyorlar. Onun yerine eve birilerini davet edebilirsiniz.
·      Uykulardan önce sıvı alımını neredeyse sıfıra indirin. Özellikle süt gibi çok içtiği bir içeceği başka bir zaman dilimine alabilirsiniz.
·      Uykulardan önce mutlaka tuvalete oturtun ve çişini yaptığına emin olun.
·      Yemeklerden sonra da kaka için oturtun ve biraz fazla durması için sevdiği kitapları ona okuyabilirsiniz.
·      İlk 3 gün gece o uyuduktan sonra bağladığınız bezi sabah kalktığında görünce aşırı tepki vermeyin çok dikkatlerini çekebilir ve akıllarına bezi yeniden takma fikrini getirebilir. Onun yerine “Aaa kim taktı bu bezi halbu ki biz bezi atmıştık, yine atalım” deyip konuyu kapatabilirsiniz.
·      Gece tuvalete kaldırmaya başladığınızda ise eğer tuvaleti yoksa ve yapmak istemeyip ağlıyorsa ısrar etmeden yatırın. Uyumasından sonra minimum 3 saat bekleyip tuvalete kaldırın.
·      Bir kere bu yola girdiyseniz fikrinizi hemen değiştirip altını bağlamayın kafalarını karıştırmaktan başka işe yaramıyor. Onun yerine alışacak diye düşünün ve devam edin.
·      Sabırlı olduktan sonra sonuç kaçınılamaz oluyor. İlkokula kadar bezle dolaşan çocuk gördünüz müJ Öyle düşünüp rahatlayın ve çocuğunuza güvenin.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder