11 Mart 2014 Salı

Çocuklara Durmadan Oyuncak Almaya Son

Her aile gibi biz de Ada’ya her gördüğümüzde yeni bir oyuncak, yeni bir kitap, yeni bir peluş alıyorduk. Derken evdeki oyuncaklar odaya sığmamaya başladı ve Ada o kadar oyuncak arasında ilgisini toplayıp bir oyuncağa dikkatini veremez oldu. Var olanlardan çok çabuk sıkılmaya başladı. Sonra ablam bana, yeğenim Ömer’e uyguladığı yöntemi hatırlattı. Ben de aynı yöntemi  10.aydan itibaren Ada’ya uygulamaya başladım. Çocuklara çok fazla oyuncak almak ve yeni oyuncaklarla eğlenmesini sağlamak yerine, çocukların hafızalarının belli yaşa kadar çok iyi olmadığını düşünüp geliştirilmiş bir yöntem. IKEA’dan veya başka yerden 2 veya oyuncaklarınızın adedine göre daha fazla kutu alıyorsunuz. Var olan oyuncaklarınızı kutulara bölüştürüyorsunuz. Odasında sadece 1 veya maksimum 2 kutu kalıyor, diğerlerini başka odaya onun göremeyeceği bir yere saklıyorsunuz. Bizim kutularımız 2 tane olduğu için ben birini odasında bıraktım, öbürünü de bizim odada perdenin arkasına sakladım. Çocuğunuz 1 hafta boyunca odasında bıraktığınız oyuncaklarla oynuyor. Hafta sonu gelince hemen odanıza sakladığınız oyuncak kutusuyla yer değiştiriyorsunuz. Böylece hem ortada bir sürü oyuncak yığını olmuyor, hem de çocuğunuz sıkıldığı anda bir koca kutu yeni oyuncak önüne konduğu için çok heyecanlanıyor.

Ben Ada’ya her hafta sonu yeni oyuncak kutusunu veriyorum. Yeni oyuncak kutusunu gördüğü anda, unuttuğu tırtılını veya bebeğini görünce gözündeki pırıltıya ve yüzündeki tebessüme bayılıyorum. Aynı zamanda 1 hafta görmediği oyuncaklarını bulunca da saatlerce tek başına oynuyor. Tabii ki kızıma babasıyla yeni oyuncaklar da alıyoruz. Ama onları bile kutulara eşit dağıtıyoruz. Siz de deneyin işe yaradığını göreceksiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder