22 Temmuz 2014 Salı

Çocuklara Evde Dondurma Keyfi


Her çocuk gibi ben de dondurmayı çok severdim. Benim için yazın anlamı dondurmaydı. Hala da çok sevdiğimi itiraf etmeliyim. Bayramoğlu’ndaki anneannemin yazlık evinde meşhur Roma Dondurmacısı ve Moda’daki Ali Usta ve Şaşkınbakkal’daki Hacıbey’in dondurmalarını yiyerek geçti yaz tatillerim. Bizim zamanımızda öyle hazır dondurmalar yemek yerine bu dondurmacılardan dondurma yenirdi. Şimdiki çocuklar çok şanslı çünkü bir sürü hazır dondurma markasının buzdolaplarından istedikleri dondurmaları istedikleri zaman alıp yiyebiliyorlar.  

Ada bu ay itibariyle 20 aylık oldu. Daha çikolatanın ve dondurmanın tadını bilmiyor. Bilse eminim hepimiz gibi bayılacak. Hele annesine çekerse en sevdiği tatlı, dondurma bile olabilirJ Kızımız daha çok küçük olduğu için eşimle mümkün olduğunca hazır olan dondurmaları ona vermemeye karar verdik. Çoğu anne dışarından alınan hazır dondurmaları yediriyordur mutlaka. Anneleri ikna etmenin yolu, sağlıklı ve iyi bir marka olduğunu bilmek sanırım. Eminim ki o markalar da temiz ve iyi ürünlerle yapılıyordur. Bu ihtiyacımız neticesinde, kızıma kendi evimizde yapılan dondurma markamızı yaratmak üzere kolları sıvamaya karar verdim.

Dondurma işine IKEA’da satılan dondurma kaplarını alarak başladım. Erkek ve kız için ayrı renklerde dondurma kapları var. İçerisine hangi taze meyveleri koymak istediğime karar verdim. Evimizde; elma, armut, şeftali ve kırmızı dut vardı. Hepsini katı meyve sıkacağında sıktım. Üzerine 1-2 kaşık yoğurt koydum. Tarifte bal da vardı ama ben ilk başta yapmadım. Sonra blender ile hepsini karıştırdım ve dondurma kaplarına döktüm. Dondurma kaplarının çubuklarını da üzerlerine kapadım ve buzluğa koydum. 1 gün sonra Ada’ya yemekten sonra verdim önce ne olduğunu anlamadı, sonra bayıldı. En azından birkaç sene daha böyle idare ederiz sanırımJ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder