9 Temmuz 2014 Çarşamba

İftara Misafir Var

Geleneksel Ramazan sofraları dostluğun, ailenin ve sevdiklerin bir araya geldiği yerlerdir. Ramazan ayında genellikle aile ve dostlarla mutlaka bir iftar yemeği yenir. Kızımız Ada akşamları 20.00’de uyuduğu için biz dışarıdaki programlara dahil olamıyoruz. O yüzden bu yıl ailelerimizi bizim evde iftara davet etmeye karar verdim. Çalıştığım için gündüzden çok uzun uzun hazırlanacak vaktim yoktu. O zaman aklıma daha önceleri kullanan arkadaşlarımdan duyduğum, Banvitburada.com sitesi geldi. Siteye bir bakayım dedim ve inanamadım. Sadece tavuk değil tavukla ilgili bir sürü ürün, aynı zamanda kırmızı etle ilgili de bir sürü çeşit vardı. Ben de sipariş vermek için  banvitburada.com’a bakarken kafamda menümü oluşturmuştum bile. Siparişimi belirlediğim menüye göre verdim. Sitede size uyan saat dilimini seçiyorsunuz. Aynen tam seçtiğim saat aralığında kapımıza kadar siparişlerimi getirdiler.

Misafirlerimin geleceği akşam, 17.15 gibi eve geldim ve hazırlanmaya başladım. Ada o saatte uyumadığı için mutfakta benimle olmak istedi. Onun önüne de bir tencere ve kaşık verdim. O da beni taklit ederek kendince yemek yaptıJ Ailelerimiz  iftar için Ada uyuduktan sonra geldi. 20.30 gibi sofraya oturduk ve sofram kısa zamanda hazırlanmama rağmen göz alıcı lezzetlerle bir araya gelmiş bir sürü çeşidi barındırıyordu. Zaten öyle bereketli değil midir iftar sofraları. Benim belirlediğim menümde önden tüm oruç tutanlara peynir, hurma, zeytin gibi iftariyelik tabakları hazırladım. Ardından sipariş verdiğim tavuklu gözlemelerimi ikram ettim. Çok pratik ve kolay ısıtılıp ikram ediliyor. Herkes bayıldı (sahurda da hafif bir yemek olarak tercih edebilirsiniz). Ana yemek olarak fırında, fırın torbasında sebzeli bütün tavuk yaptım ve yanında şehriyeli tereyağlı pilavla ikram ettim. Tavuğumun yanına bol rokalı, yeşillikli aynı zaman da frenk maydanozlu büyük bir salata yaptım. Kış ayından kalan dondurduğum narları da salatamın üzerine koydum. Fırında yaptığım sebzeli tavuktan Ada için de kaldı ve ertesi gün öğlen yemeğinde ona da yedirdim. Ardından tatlı olarak şekerpare ile kaymak ikram ettim. İftar vakti tüm aile bir arada olmuş olduk. İftar sonrası aldığım gelincik şerbetiyle beraber Türk kahvelerimizi koltuklarımızda, iftar sonrası çöken rehavet eşliğinde içtik. Hep beraber iftar yemeği yemenin ve bir arada olmanın mutluluğuyla akşamımız bitti. Özellikle çalışan ve iftar yemeği hazırlamak için fazla vakti olmayanlar için banvitburada.com’a mutlaka göz atın derim. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder