5 Mart 2015 Perşembe

Çocuk İçin Kararlı Durmak

Ada 2 yaşını geçti ve ben bu kadar zamanda çocuğum konusunda çok önemli bir şey öğrendim. Kızım için öğretmek istediğim her şeyde kararlı oldum. Uyku eğitimini 5 aylık verdiğim zaman o ağladı diye ben de çok ağladım ama kararlı oldum. Onu 1 saat yatağında ağlatıp dayanamayıp kucağıma almadım. Tabii ki çok zor dayandım. Ama yine de yapamayacaksam başlamamam lazım dedim ve derin bir nefes alıp uyku eğitimine başladım. İyi ki de kararlılığımı bozmamışım; Ada normalde her gece saat başı uyanırken, uyku eğitiminin  1. haftasında gecede  1 kere kalkar hale gelmişti bile. Küçücük zamanlarından beri ona öğretmek istediğim her şeyde, o istemediğinde veya ben zorlandığımda kararlılığımı bozmadım. Ama öğretmek istediğim her şeyden önce eşimle oturup konuştum, ondan da fikir aldım, bana destek olduğunu bilerek başladım. Tuvalet eğitiminde de eşimle zamanına karar verdik ve başladık. Onun da benimle beraber yer sildiği oldu. Sabırların zorlandığı zamanda eşim devreye girdi, kızımı o tuvalete götürüp durdu. Eğitime ara vermedik veya sabrımız zorlandığında tekrar bez takmadık. Kızımızın bu eğitime hazır olduğuna karar verdik ve başladık. Ada tuvalet eğitimi sırasında hastalandı ama biz eğitimi bırakmadık. Sadece hasta olduğu için gece o uyuduktan sonra bezini taktık sabah olunca “Aaaa aydede sen hastasın diye taktı herhalde” dedik ve hastalığı bitince de yine gece bağlamamaya devam ettik. İyi ki de devam etmişiz şu an akşam dahil bez bağlamadan uyuyor ve bezsiz çok mutlu.

Eğitimin dışında da kızımıza söylediğimiz her konuda kararlı olmaya çalışıyoruz. Eğer yapmasını istemediğimiz şeylere bir kere evet deyip sonra hayır dersek onların da kafası karışıyor ve bizim fikrimizin çok da çabuk değişebildiğini görmüş oluyorlar ve minikler bunu kullanmaya bayılıyorlarJ Bazı minik konularda fikrimizi bilerek değiştirdiğimiz ve onunda söz sahibi olduğunu hissettirdiğimiz oluyor. Onun bizim fikrimizi değiştirdiği için suratındaki memnuniyet görülmeye değer.


“Benim kızım kolay kolay kabul etmez” dediğim her konuda Ada çok çabuk adapte oldu. Bunun en önemli sebebinin tutarlı olmamız olduğunu biliyorum. O yüzden eğer çocuğunuza vereceğiniz her eğitimde ve onun iyiliği için olan her konuda kararlı olmanızı tavsiye ederim. Benim kızımda işe yarıyor, sizin çocuğunuzda da aynı etkiyi bırakacağına emin olabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder