24 Mart 2015 Salı

Yoga İle Hem Huzur Bulun Hem de Sıkılaşın




Yoga hayatımda uzun yıllardır var. Özellikle sırt ve bel ağrılarından kurtulmak için başladığım yoga dersleri benim için hamileliğime kadar zevkle devam etti. Hamilelik döneminde ise daha rahatlatmaya yönelik olan hamile yogasıyla da hayatımdan çıkmadı. Ne zaman ki kızım doğdu tabii ki bir süre ne spor ne de yogaya gitme fırsatı bulamadım. Ada 2 yaşına girdiği zaman tekrar yoga yapma, yogayla yeniden sıkılaşma ihtiyacı hissettim. Özellikle doğumdan sonra kızımı taşımaktan artan sırt ve bel ağrılarım için Ataşehir’de yoga merkezi arayışına girdim. Önemli olan kızım okuldayken 1 saati kendime ayırmaktı. Bağdat caddesinde otururken gittiğim Jiva’nın sahibi arkadaşım Didem bana kendi öğrencisi olan ve zevkle yoga çalışmaları yapabileceğim Omsiva Yoga’yı önerdi. Gülkan Hoca’yla tanıştık ve bana özel yoga programıyla tekrar keyifle yoga yapmaya başladım. Evi Ataşehir yakınlarında olan anneler için önerebileceğim Omsiva Yoga’da bebeğiniz ile yapabileceğiniz anne-bebek yoga dersleri de veriliyor.  Gülkan Hoca ile yaza girmeden önce hem sıkılaşmak hem de nefes çalışmalarıyla günün stresinden arınmak isteyen anneler için yoga hakkında bilgilendirici bir röportaj yaptım.

1.     Yoga nedir? Felsefesinden ve bedene sağladığı yararlardan kısaca bahseder misin?

Yoga bizlere fiziksel anlamda güç ve sağlık kazandırırken ruhsal gelişimimize ve zihin sağlığımıza fayda sağlayan bir yaşam tarzıdır. Yoga bugün dünyada bir egzersiz turu olarak son derece yaygındır. Esnekliği arttırmak, dengeyi geliştirmek, güçlenmek ve sakatlanmaları iyileştirmek için vücudun tüm kaslarını çalıştıran tek egzersiz türüdür.

2.     Yoga yaparken nefes çalışmaları çok önemli oluyor. Bunun sebebi ve nefesin yogada ki faydalarından bahseder misin?

Nefes Yaşamdır. Bizler nefes aldığımız kadar yaşıyoruz. Bu şu demek; ne kadar sağlıklı ve doğru nefes alırsak hayatımızı o kadar mükemmelleştirebiliyoruz. Doğru nefes bizi gençleştirir, güzelleştirir. Beden güçlü ve sağlıklı hale gelir. Aldığımız verimli oksijen fazlalık yağlardan kurtulmamızı sağlar. Zihnimizi kontrol edebilir ve ses tonumuzu daha ahenkli bir hale getiririz. Doğru nefes alışkanlığı ömrü uzatır ve yasam kalitemizi arttırır. Yoga sayesinde nefesimizi kontrol etmeyi ve beden hareketlerimizle uyumlu hale getirmeyi öğreniriz.

3.     Hamileyken de yoga yapılabiliyor ve anneyi çok rahatlatan bir şey. Hamile yogasının diğer yogalardan farkı nedir?

Evet Hamile iken yoga yapılabiliyor hatta hamilelikte yapılan yoga ve nefes çalışmaları mucizeler yaratıyor. Anne adayı hem ruhsal olarak dinleniyor hem de fiziksel olarak hamileliğe hazırlanıyor. Doğum kolaylaşıyor ve hamilelikte sıklıkla yaşanan bel, sırt ve boyun ağrıları omurga düzeltme hareketleri ile engellenebiliyor.

Hamile yogası en başta nefes tekniklerine odaklanır ve bedeninizle olan uyumunuzu arttırır. Bu da doğal olarak hamilelik sırasında bebekle daha fazla iletişime geçebilmeyi sağlar. Bunun dışında vajinal doğumu kolaylaştıran kalça ve kasık bölgesine yönelik çok sayıda daha yumuşak esneme tekniği kullanılır.

4.     Bebek ve anne yogasının faydaları nelerdir?

Annelere bebekleri ile birlikte yoga yapma imkanı sunan anne-bebek yogası sınıflarında esnemeye, her iki bedende de farkındalık yaratmaya ve bilinçlenmeye odaklı daha yumuşak ve yavaş yoga akışları uygulanır. Bu yoga türü öncelikle anne ile bebek arasındaki iletişimi arttırırken sadece annenin doğum sonrası esnemesini ve forma girmesini sağlamakla kalmaz aynı zaman da bebeğin uyku düzenini rahatlatır, sindirim ve sinir sistemini uyarır ve beyni geliştirir.

5.     Siz yogaya nasıl başladınız? nasıl bir eğitimden geçtiniz ve Omsiva Yoga’yı açtınız?
Aslında ben Elektrik Mühendisiyim ve mevcutta doktora tezim üzerine çalışıyorum. Daha güzel bir dünya adına bir elektrikli otomobil projesinde araştırma ve geliştirme yapmaktayım. Yoga ile daha çocukken annemin yoga kitapları sayesinde tanıştım ve özellikle son yıllarda düzenli olarak yoga derslerine katıldım. Mühendislik mesleğimi çok sevmemle birlikte yoganın bana kattıklarını göz ardı edemedim ve Hindistan’da Sivananda Yoga Vedanta Yoga Ashram da eğitmenlik eğitimi aldım. Burada yoga kültürünün içinde yasadığım süre boyunca en ince detayına kadar yoga felsefesini öğrenme fırsatı buldum.
En temelde bildiğim şey ise ezelden beri bilgimi her zaman çevremdekiler ile paylaşmamdır. Çünkü bilgi paylaştıkça çoğalır, toplumlar gelişir.
Daha önce almış olduğum yasam koçluğu ve Reiki eğitimlerimin de desteği ile bu alandaki bilgilerimi etrafıma yayabilmek adına OMSIVA YOGA ’yı kurma kararı aldım. Bu işi gerçekten severek yapıyor ve merkezime gelen her öğrencim ile ayrı ayrı ilgilenip onları geliştirmeye çalışıyorum.

Merkezimizde birçok ders türüne yer veriyoruz ki herkes kendine uygun yoga türünü keşfedebilsin. Kendini keşfetmeye yönelik meditatif yogadan tutun zayıflamak ve sindirim sistemini düzene sokmaya yarayan metabolik yogaya, Sivananda stilinden tutun klasik Hatha yoga ve akışa dayalı Hatha yoga derslerine kadar birçok farklı yoga sınıfı seçeneğimiz bulunmakta. Ayrıca spesifik olarak esnekliği arttırıcı, enerji verici ve güçlendirici yoga derslerimiz de bulunmakta. Tüm bunların yanında hamile ve anne çocuk yogası da randevu sistemi ile çalıştığımız en eğlenceli yoga derslerimiz arasında.


Ek olarak kişisel yasam paketlerimiz ile kişiye özel yoga, yasam koçluğu ve reiki programları dahilinde de çalışmaktayız. Yakın zamanda Hindistan’dan gelecek olan konuklarımız da benzer alanda bizlere workshoplar verecektir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder